Categories: General
      Date: Nov 25, 2017
     Title: Valsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centrs

Valsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centrs



Viļakas novada iedzīvotāji Valsts un pašvaldības pakalpojumus saņem ātrāk, ērtāk un izdevīgāk! Viļakas novada Valsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centrs (VPVKAC) tika izveidots un svinīgi atvērts 2015. gada decembra mēnesī klātesot valsts mērogā nozīmīgai personai Laimdotai Straujumai. Novada iedzīvotāji labprāt izmanto priekšrocību pašvaldības un valsts pakalpojumus saņemt vienkopus - ātrāk, ērtāk, izdevīgāk. Kopš 2015. gada decembra, kad VPVKAC uzsācis darbu Viļakā, klientu apkalpošanas centru apmeklējuši vairāk nekā 1850 klienti. Tostarp ir gan dažādu iesniegumu pieņemšana, gan konsultāciju sniegšana. Visvairāk iedzīvotāju ir izmantojuši priekšrocību savā novadā saņemt Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (VSAA) pakalpojumus, sagatavojot iesniegumus dažādu pabalstu saņemšanai. Tāpat klientiem ir noderējis atbalsts VID saņemot atbalstu GID iesniegšanā gan iesniedzot paziņojumus. Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes e-pakalpojumu lietošanā, kā arī konsultācijas par Uzņēmumu reģistra sniegtajiem pakalpojumiem. VPVKAC saņem arī noteiktus Viļakas novada pašvaldībai adresētus iesniegumus, kā arī sniedz atbildes par pašvaldības kompetencē esošajiem jautājumiem Viļakas novada domes iedzīvotāji ļoti pozitīvi novērtē VPVKAC izveidi: “Mēs esam priecīgi, ka mūsu novadā darbojas klientu apkalpošanas centrs, kas ir pieejams ikvienam iedzīvotājam. Tagad ikvienam no mums ir iespēja šajā centrā saņemt nepieciešamos dokumentus vai pakalpojumus, ko sniedz ne tikai pašvaldība, bet arī astoņas valsts iestādes. Iedzīvotājiem, daudzu jautājumu nokārtošanai, vairs nav jābrauc uz lielajām pilsētām, tādejādi ikviens var ietaupīt gan laiku, gan naudu. Šeit ir mūsdienīgi iekārtota telpa un aprīkota tā, lai arī invalīdi varētu saņemt visus nepieciešamos pakalpojumus.” Viļakas novada pakalpojumu centrā klienti var saņemt Viļakas pašvaldības un astoņu valsts iestāžu noteiktus pakalpojumus. Te klātienē var pieteikt noteiktus VSAA un Valsts ieņēmumu dienesta (VID) pakalpojumus. Tāpat iedzīvotāji var saņemt informāciju par Nodarbinātības valsts aģentūras, Uzņēmumu reģistra, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes, Valsts darba inspekcijas, VID, VSAA un Valsts zemes dienesta e-pakalpojumiem un palīdzību e-pakalpojumu lietošanā. Savukārt Lauku atbalsts dienests sadarbību ar pašvaldību uzsāka 2016. gadā. Uzkrājot un izvērtējot iestāžu un pašvaldību sadarbības pieredzi, VPVKAC pieejamo valsts pakalpojumu klāstu plānots papildināt. Valsts un pašvaldības vienoto klientu apkalpošanas centru izveide ir mērķtiecīgs Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas virzītās politikas rezultāts, lai iedzīvotājiem padarītu ērtāku un pieejamāku publisko pakalpojumu saņemšanu. Latvija, pilnveidojot iedzīvotājiem iespējas saņemt publiskos pakalpojumus, ir paraugs arī daudzām Eiropas valstīm.

{webvideo movie='jR2EEj0Owx4' width='480' height='385'}

Viļakas VPVKAC vadītāja Valentīna Sokirka