Viļakas novada domes mājas lapa

Sekot mums Facebook Sekot mums Instagram
Vēlies uzdot jautājumu?
Jautājums Viļakas novada domei
Vārds*
E-pasts*
Jautājums*
Noderīgas saites

Latvijas Sarkanā Krusta Jaunatnes brauciens uz Itāliju

Šī gada 19.jūnijā Latvijas Sarkanā Krusta Jaunatnes (LSKJ) Viļakas komitejas dalībniece Žaklīna Orlovska devās astoņu dienu ceļojumā uz Itāliju, Solferino, kur divas naktis pavadīja Sarkanā Krusta nometnē, piedaloties Sarkanā Krusta 10km lāpu gājienā.

Žaklīna Orlovska dalās ar iespaidiem un teic, ka šis viennozīmīgi ir bijis viņas labākais piedzīvojums. „Sākumā likās nedaudz biedējoši doties ceļojumā”, teic Žaklīna, „tāds milzīgs attālums no mājām, no saviem mīļajiem.’’  Taču nav bijis nemaz tik smagi, kā sākumā šķitis. Pabūt sešās valstīs astoņu dienu laikā ir bijis ļoti iespaidīgi.

„Vidē, kur tevi neviens nepazīst, iejusties ir daudz reiz vieglāk”, piebilst Žaklīna. „Kompānijā, ar kuru devos ceļojumā, biju jaunākā, taču tas nebija nemaz tik būtiski, jo iejutos jau pirmajās minūtēs”, teic Žaklīna.

„Pirmajā dienā bija agri jāceļas un  jādodas ceļā. Šī diena bija pati nogurdinošākā no visām, jo ceļā pavadījām veselas 17h, līdz nonācām Polijas viesnīcā, kurā nakšņojām. Otrā diena šķita daudz reiz interesantāka, jo braucot iepazināmies arvien vairāk ar ceļa biedriem, spēlējām dažādas spēles un, braucot caur Čehiju un Austriju, skatoties pa autobusa logu, varēja redzēt burvīgus skatus, ko pat telefoni ar labākajām kamerām nespēja iemūžināt. Otrās diena izskaņā palikām Slovēnijas kalna ciematiņā Bled, kas atrodas 535m augstumā virs jūras līmeņa. Sasmējāmies par to, ka atrodamies augstāk nekā mūsu pašu Latvijas augstākais kalns Gaiziņš. Caur viesnīcas logu pavērās brīnišķīgs skats. Trešajā dienā mūsu galamērķis bija Solferino nometnes vieta, kur ieradāmies jau pēcpusdienā. Sazinoties ar mājiniekiem, uzzināju, ka mūsu pusē lija, taču pie mums Itālijā bija +37 grādi. Novērojām, ka Itālijā uzreiz pēc saulrieta strauji paliek ļoti vēss (vismaz pēc sajūtām), kaut gan termometrs rāda +27 grādus. Tā nu mēs dzīvojāmies vairākas dienas Itālijas nometnē. Pabijām tuvākajās pilsētās, Sarkanā Krusta muzejā un pats aizraujošākais bija nopeldēties pašā Gardas ezerā, kurš bija tik milzīgs, ka likās, ka esam jūrā, un viļņi, kad likās, ka tūlīt, tūlīt tie nonesīs no kājām. Tas bija ļoti iespaidīgi. Ejot atpakaļceļā uz autobusu, pabijām vecpilsētā, kur bija iespēja iegādāties dāvaniņas mājiniekiem. Itālija ir pasaules kultūras šūpulis un modes noteicēja, tāpēc bija ļoti interesanti aplūkot viņu piedāvātās, ļoti interesantās preces, piemēram, krāsainos makaronus, ko tur sauc par pastu. Pašā vakarā bija itāļu tradicionālo ēdienu vakars un festivāls, kurā varēja baudīt dzīvo mūziku gandrīz visas nakts garumā, uzņemt bildes un baudīt Itālijas gaisotni. Pēdējās Itālijas rīta brokastis nogulējām un pamodāmies tikai uz pusdienlaiku, jo visu nakti baudījām dzīvo mūziku un iepazināmies ar ārzemniekiem. Pats atmiņā paliekošākais bija, kā mēs ar Laumu (meiteni no Balvu Sarkanā Krusta komitejas) vācietim mācījām latviešu valodu un stāstījām par mūsu Līgo svētku tradīcijām, jo tieši tā nakts Latvijā bija ielīgošana. Jāteic, ka vācietim ļoti labi padevās latviešu valoda, pat labāk nekā mums bija šķitis, ka sanāks. Arī mūsu pašu ceļabiedriem paspējām šo to pamācīt, piemēram, latgaliešu valodu, kuru ne visi bija spējīgi saprast, drīzāk apmulsa un nezināja, ko atbildēt. Iepazināmies arī ar bulgāriem, pašiem itāļiem un daudzu citu tautību, rasu jauniešiem. Tas bija ļoti interesanti un aizraujoši, jo arī mani pašu tas pilnveidoja, jo valoda, kurā komunicējām, bija tikai angļu, kas, manuprāt, uzlaboja arī manas runāšanas prasmes. Pēdējā dienā paspējām arī pagulēt saulītē un nedaudz iesauļoties, taču pašā vakarā, kad saule jau rietēja, mūs sagaidīja garais 10km gājiens. Tas bija garš, taču ļoti skaists gājiens. Gājiena garums vien bija 6-7km. Pēc gājiena devāmies vakariņās un uz savu autobusu, kur pavadījām visu nakti, braucot uz Prāgu, kur arī pavadījām visu turpmāko dienu. Interesantākais bija, kā, esot Prāgas stacijā, nejauši satikām latviski runājošu cilvēku, kurš izrādījās pašmācības ceļā apguvis latviešu valodu. Šis vīrietis gados aizveda mūs uz pašu Prāgas centru un parādīja mums vecpilsētu. Vakarā devāmies uz viesnīcas jumta un lūkojāmies zvaigznēs un uz izgaismoto Prāgu no pašas augšas. Un nu pienāca iepriekšpēdējā diena pirms ceļa mājup. Vakarā, nonākuši Varšavā, nolēmām doties uz iespaidīgāko Polijas lielveikalu. Pēdējā diena - ikkatrs no mums jau skaitīja kilometrus, cik tuvu vai tālu mājām jau esam. Visi kopā uzgavilējām, līdzko iebraucām Latvijā un devām ziņas mājiniekiem, lai gaida mūs mājās. Tā nu arī pagāja līdz šim superīgākās astoņas vasaras dienas. Redzēju un pabiju daudz kur, taču šoreiz tik tiešām sapratu teiciena „nekur nav tik labi kā mājās’’ patieso nozīmi. Liels paldies visiem, kuri atbalstīja, virzīja mani un deva iespēju gūt jaunu pieredzi šajā braucienā!”

Ja arī Tu vēlies būt Sarkanā Krusta  Viļakas komitejas dalībnieks, tad nepaliec malā un nekautrējies, sazinies ar mums -Viļakas komitejas vadītāju Līnu.

05.07.2018

Šodien vārda dienas svin:
Fricis, Vikentijs, Vincents
Īsās ziņas
Veinu ģimenes rokdarbu izstāde Viļakas novada bibliotēkā ...
Viļakas novada bibliotēkā skatāma novadpētnieka Dzintara Dvinska vēsturisko foto izstāde ...
No 25.oktobra Kultūras un radošo industriju centrā starptautiska izstāde "Tik tālu, bet tomēr tik tuvu: Latvija un Polija. Vairāk kā 100 gadus kopīga vēsture" ...
12.novembrī pl.10.00 Viļakas kultūras namā Koncertprogramma "Šrekss un Ēzelītis dejā lec..." ...
16.novembrī pl.19.00 Kultūras centrā "Rekova" koncertuzvedums "Mūžs" ...
Viļakas novada pašvaldības autoceļu vai to posmu saraksts ar uzturēšanas klasēm 2018.gada vasaras sezonai no 2018.gada 1.aprīļa līdz 2018.gada 31.oktobrim. ...
Valsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centrs ...
Valsts robežsardzes robežapsardzības nodaļu kontaktinformācija ...
Balvu un Gulbenes slimnīcu apvienības ambulatoro speciālistu darba laiki, aktualitātes ...
Īsa pamācība labā pārvaldībā kopā ar LR Tiesībsargu ...
“Latvijas Valsts ceļi” tīmekļa vietnē tiek publicēta aktuālā informācija par satiksmes aizliegumiem un ierobežojumiem ...
Aktivitātes Viļakas novada bibliotēkā.. ...
Jaunākie video par mūsu novadu no Latgales reģionālās televīzijas. ...