Viļakas novada domes mājas lapa

Sekot mums Facebook Sekot mums Instagram
Vēlies uzdot jautājumu?
Jautājums Viļakas novada domei
Vārds*
E-pasts*
Jautājums*
Noderīgas saites

Folkloras kopas “Upīte” koncerttūre Sardīnijā

31. jūlijā no rīta Upītē pie Tautas nama sākās rosība, tautastērpu iekraušana autobusā, ceļojuma somu iekārtošana un protams mūzikas instrumentu sakārtošana, salikuši pilnu bagāžnieku sēdāmies autobusā un devāmies aizraujošajā ceļojumā šķērsojot visu Eiropu!

Pirmā lielā pietura bija Čehijā Brno pilsētā – sena pilsēta, kas uzcelta uz vairākiem lieliem kalniem un skaistu lielu pili uz viena no kalniem. Šajā pilsētā sākam izbaudīt vasaru, kas mums šogad pietrūka Latvijā. Visu dienu izbaudījām +360 karstumu, vakarā devāmies tālāk. Nākošais pieturas punkts bija ūdeņiem bagātā Venēcija, kur izbaudījām braucienus ar gondolām pa Venēcijas ūdeņainajām ielām, apskatījām šaurās, bet krāšņās ielas, atpūtāmies un tālāk ceļojām. Nākošā pietura mums bija Florence – nakts krāšņuma pilsēta ar neparastu tiltu, katedrāli un ļoti iespaidīgo apbūvi. Tālāk ceļš mūs veda pie Pizas torņa – kā jau visi tūristi mēģinājām to iztaisnot – nesanāca.

Visbeidzot pietuvojamies Vidusjūrai un devāmies ar prāmi sešu stundu braucienā uz Sardīniju. Sardīnija mūs sagaidīja ar vēl lielāku karstumu +430 un daudzajiem kalnu serpentīniem, senām – skaistām kalnu pilsētām, aitu ganāmpulkiem un daudzveidīgiem makaronu un jēra gaļas ēdieniem.

Ar 4. augustu sākās 19. starptautiskais folkloras festivāls “A Manu Tenta”, kurā piedalījās folkloras kopas no Sardīnijas, Kostarikas, Argentīnas, Serbijas, Salvadoras, Kolumbijas un Latvijas. Mūsu koncerti izskanēja pa visu Sardīnijas salu kopā deviņi koncerti astoņās pilsētās: Nule, Usini, Perfugas, Milis, Tissi, Arzachena, Ploaghe un Iglesias.

Festivāls interesants ar to, ka katrā pilsētā viss sākas ar gājienu un tikai tad turpinās ar lielu koncertu, kurā uzstājas katra dalībvalsts un katra koncerta diena noslēdzas aptuveni divos naktī. Pēc koncerta atpakaļ ceļš uz dzīvošanas vietu Usiņos. Katras dienas rīti brīvi līdz pieciem vai sešiem pēcpusdienā, jo tik lielā karstumā grūti pat iziet uz ielas, bet mēs tajos rītos izbaudījām dažādās jūras pludmales, gan smilšainās, gan klinšainās, gan maziem akmentiņiem nosētas.

Festivālā bija izdomātas dažādas izklaides, kā piemēram – putu ballīte, sadraudzības futbola turnīrs starp folkloras kopām, bet vienu izklaidi mēs noorganizējām paši – Latvijas danču nakti, tā bija iespaidīga un jautra nakts.

Atbraucot uz Sardīniju šķita, ka tik garš un ilgs festivāls, bet laiks paskrēja tik ātri un 17. augustā nācās doties mājup. Šķīrāmies no jaunajiem draugiem, skaistajiem kalniem un siltās jūras un mazliet bēdīgi braucām mājās, bet tajā pašā laikā ļoti priecīgi, jo nekur nav tik labi kā mājās.

Atpakaļceļā vēl izbaudījām Polijas viesmīlību, nelielā, bet ļoti skaistajā pilsētā – Čestakova, kas uzcelta uz viena kalna, kur kalna galā liela skaista baznīca un apkārt uz leju dzīvojamās mājas. Bet pats patīkamākais bija, kad 19. augustā šķērsojām Lietuvas – Latvijas robežu, tad visi pēkšņi sajutām, cik skaisti, zaļi un smaržīgi mēs dzīvojam…

Nemateriālās kultūras mantojuma centra “Upīte” direktors Andris Slišāns

Šodien vārda dienas svin:
Kurts, Knuts, Gundars
Īsās ziņas
1. oktobrī plkst. 7:30 Viļakā rudens gadatirgus ...
6. oktobrī plkst. 8:00 Rekovā rudens gadatirgus ...
7. oktobrī plkst. 15:00 Viļakas novada senioru atpūtas vakars ...
Svecīšu vakari Viļakas Romas katoļu draudzē: Setdien, 7. oktobrī plkst 16:00 Vēdeniešu kapsētā. Sestdien, 14. oktobrī plkst 16:00 Viduču kapsētā. Sestdien,......
Svecīšu vakari Baltinavas un Šķilbēnu draudzēs: datums kapi laiks kapi laiks 23.sept. Plešovas......
Sākot ar 2017. gada 1.septembri tiek apstiprinātas šādas izmaiņas SIA “Balvu autotransporta” apkalpotajā maršrutā Nr.6444 “Viļaka – Vecumi – Lavošnieki”. ...
Skolēnu autobusa kustības grafiks jaunajam mācību gadam 2017/2018 ...
Biedrība „Balvu rajona partnerība” izsludina atklāta konkursa projektu iesniegumu pieņemšanas 3. kārtu ...
29. septembrī plkst. 16:00 Viļakas kultūras namā večerinka ...
Valsts robežsardzes robežapsardzības nodaļu kontaktinformācija ...
LR Tiesībsarga aptauja par labu pārvaldību ...
Līdz 12. oktobrim Viļakas Kultūras un radošo industriju centrā (Klostera ielā 1, Viļakā)  1. Starptautiskā glezniecības plenēra “Valdis Bušs 2017” izstāde. ...
Svarīga informācija mājputnu īpašniekiem! ...
"Skriešanas Akadēmijas" treniņi pirmdienās plkst. 17:15 Viļakas Sporta zālē ...
Iespēja apgūt pirtnieka profesiju Balvos ...
Balvu un Gulbenes slimnīcu apvienības ambulatoro speciālistu darba laiki, aktualitātes ...
Īsa pamācība labā pārvaldībā kopā ar LR Tiesībsargu ...
Kursi mednieka un medību vadītāja apliecības iegūšanai ...
“Latvijas Valsts ceļi” tīmekļa vietnē tiek publicēta aktuālā informācija par satiksmes aizliegumiem un ierobežojumiem ...
Aktivitātes Viļakas Sociālās aprūpes centrā ...
Aktivitātes Viļakas novada bibliotēkā.. ...
Jaunākie video par mūsu novadu no Latgales reģionālās televīzijas. ...
Kad pie mājas jāizvieto valsts karogs? ...