Viļakas novada domes mājas lapa

Sekot mums Facebook Sekot mums Instagram
Vēlies uzdot jautājumu?
Jautājums Viļakas novada domei
Vārds*
E-pasts*
Jautājums*
Noderīgas saites

"Upīte" leigoj Jelgovā, Škilbanūs, Upītie i Viļakā

Šogad folkloras kopai “Upīte” vasaras Saulgriežu ielīgošana un Jāņu līgošana pavadīta daudzos koncertos, dančos, dziesmās un rotaļās.

Ielīgošanu iesākām 21. jūnijā - devāmies uz Jelgavu, kur kopā ar Jelgavas pilsētniekiem un Jelgavas pilsētas un Jelgavas novada folkloras kopām ieskandinājām Jelgavas pilssalu. Izdziedājām saules, ozola un spēka dziesmas, izdancinājām ļaudis. Iekūrām saulgriežu ugunskuru. Aizdzinām visas dienas lielo lietu un ar dziesmām un rotaļām sagaidījām skaistas zvaigžņotas debesis un saullēktu.

Foto: www.kultura.jelgava.lv

Nākamajā dienā, 22. jūnijā, devāmies uz Šķilbanu ciemu, kur pie muižas mūs sagaidīja Kristīna Lapsa un Šķilbanu ciema iedzīvotāji. Kopīgi līgojām un rotājām. Protams, neizpalika Saulgriežu maģiskās rotaļas. Tālāk pie instrumentiem ķērās Upītes kapela, tad nosēdēt nevarēja neviens, visiem kustējās kājas.

Foto: Lolita Spridzāne

Ielīgojuši Šķilbanu ciemu, vakarā beidzot varējām dziedāt, dejot un rotaļas iet tepat, Upītē, parkā “Ontona Slišāna duorzs”. Kopīgi ar daudzajiem līgotājiem izspēlējām vairākas Saulgriežu rotaļas, izdziedājām Saulgriežu dziesmas, iededzām ugunskuru un Upītes kapelas pavadībā izdancojām daudzus dančus. Dziedot, dancojot sauli pavadījām aiz apvāršņa, un Upītes pamatskolas stadionā sākās skaļā nakts “π – dzīdam”, kur līdz pat saullēktam grupu “Ginc un es”, “Medņevas muzikanti” un “Unknown Artist” dziesmu pavadījumā dejoja, priecājās, ēda Jāņu sieru un uzdzēra Jāņu alu vairāk nekā 300 līgotāji.

Foto: Andris Slišāns

No rīta mazliet pagulējām un jau 23. jūnija pēcpusdienā devāmies uz Viļaku, kur izrādi “Skroderdienas Silmačos” kuplinājām ar skanīgām dziesmās un dančiem, bet pēc izrādes pie estrādes iekūrām Jāņu ugunskuru un apmeklētājus izdancinājām dažādos jautros dančos.

Foto: Andris Zelčs

Mazliet atpūtušies, 26. jūnija rītā devāmies uz Semenovu, kur kopā ar fondu “1836.lv” devāmies pārgājienā Semenova – Upīte. Kopā gājām gandrīz 60 cilvēki vairāk nekā 30 grādu karstumā, pa ceļam iegriežoties Šķilbanu pareizticīgajā baznīcā, un, nonākot Upītē, devāmies uz parku “Ontona Slišāna duorzs”, kur visi lēcām dīķī atveldzēties. Atpūtāmies un turpat, parkā, sagaidījām daudzus klausītājus un kopā ar fonda “Viegli” mūziķiem radījām skaistu koncertu Saulgriežu nedēļas noslēgumam.

Foto: Andris Slišāns

Prieks par folkloras kopas “Upīte” izturīgajiem un profesionālajiem dalībniekiem.

Nemateriālās kultūras mantojuma centra “Upīte” direktors Andris Slišāns

Šodien vārda dienas svin:
Gaisma, Auseklis
Īsās ziņas
13. decembrī plkst. 19:00 Baltinavas Romas katoļu baznīcā Ziemassvētku koncerts ...
14.decembrī projekta „LATVIJAS SKOLAS SOMA” ietvaros Viļakas Valsts ģimnāzijas un Rekavas vidusskolas 10. - 12. klašu skolēniem būs iespēja noskatīties Balvu Tautas teātra......
15. decembrī no pulksten 12:oo Dāmu klubā "Marienhauzena" Viļakas etnogrāfiskā ansambļa "Abrenīte" sadarbības un pieredzes apmaiņas tikšanās ar Ogres folkloras kopu "Artava" un......
16. decembrī plkst. 10:00 Viļakas pilsētas atklātais čempionāts kāršu spēlē „Zolīte”. Spēle notiks kafejnīcas „Diāna” telpās (Viļakā). Nolikums šeit . ...
16. decembrī plkst. 15:00 Viļakas kultūras namā koncerts ...
17. decembrī plkst. 18:00 Medņevas Tautas namā Ziemassvētku ieskaņu koncerts ...
21. decembrī plkst. 16:00 Medņevas Tautas namā bluķa vilkšana ap Tautas namu kopā ar Upītes Folkloras kopu. 25. decembrī plkst. 22:00 Ziemassvētku balle. ...
25. decembrī pulksten 16.oo Viļakas kultūras namā koncertuzvedums "Sarkangalvītes Ziemassvētki". Jautri un neparasti piedzīvojumi svētku laikā kopā ar Viļakas amatiermākslas......
26. decembrī plkst. 17:00 Šķilbēnu Sāpju Dievmātes Romas katoļu baznīcā Ziemassvētku koncerts ...
29. decembrī pulksten 16.oo Viļakas kultūras namā novada Jauno ģitāristu Vecgada koncerts. ...
26.10.2017.-15.03.2018. skatāma Valerijana Dadžāna izstāde ...
Valsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centrs ...
Upītes pamatskola sadarbībā ar Nemateriālās kultūras mantojuma centru „Upīte”jau otro gadu pēc kārtas rīko radošo darbu un zīmējumu konkursu veltītu mūsu novada dzejniekam un......
Sākot ar 2017. gada 1.septembri tiek apstiprinātas šādas izmaiņas SIA “Balvu autotransporta” apkalpotajā maršrutā Nr.6444 “Viļaka – Vecumi – Lavošnieki”. ...
Skolēnu autobusa kustības grafiks jaunajam mācību gadam 2017/2018 ...
Valsts robežsardzes robežapsardzības nodaļu kontaktinformācija ...
LR Tiesībsarga aptauja par labu pārvaldību ...
Iespēja apgūt pirtnieka profesiju Balvos ...
Balvu un Gulbenes slimnīcu apvienības ambulatoro speciālistu darba laiki, aktualitātes ...
Īsa pamācība labā pārvaldībā kopā ar LR Tiesībsargu ...
Kursi mednieka un medību vadītāja apliecības iegūšanai ...
“Latvijas Valsts ceļi” tīmekļa vietnē tiek publicēta aktuālā informācija par satiksmes aizliegumiem un ierobežojumiem ...
Aktivitātes Viļakas Sociālās aprūpes centrā ...
Aktivitātes Viļakas novada bibliotēkā.. ...
Jaunākie video par mūsu novadu no Latgales reģionālās televīzijas. ...