Viļakas novada domes mājas lapa

Sekot mums Facebook Sekot mums Instagram
Vēlies uzdot jautājumu?
Jautājums Viļakas novada domei
Vārds*
E-pasts*
Jautājums*
Noderīgas saites

Eiropas jauniešu dienas Somijā

No 19. līdz 23. maijam Viļakas Valsts ģimnāzijas piecpadsmit skolēni un divi skolotāji piedalījās Eiropas Jauniešu dienās Somijas pilsētā Jyvaskyla.Šajā pasākumā piedalījās arī jaunieši no Somijas, Vācijas, Norvēģijas un Portugāles.

Pasākuma „Eiropas jauniešu dienas” dienasgrāmata skolēnu acīm:

Pēcpusdienā ielidojām Somijā. Laiks bija drēgns un diezgan auksts. Neskatoties uz to visi bijām apmierināti, jo mēs taču atbraucām iepazīt jaunu zemi – tās kultūru un tradīcijas. No Tamperes lidostas uz pilsētu, kur apmetāmies, braucām ar autobusu braucām uz pilsētu. Ceļā pavadījām divas stundas, un brauciena laikā mēs sākām iepazīt Somijas skarbo dabu un labo ceļu kvalitāti.

Ieradāmies pilsētā Jyvaskyla. Tur pie skolas mūs sagaidīja ģimenes, kurās mums būs jāpavada 5 dienas. Katram no mums pirmais vakars Somijā pagāja dažādi: kādam izrādīja pilsētu, citam rādīja ģimenes fotoalbumus vai arī vienkārši sēžot pie vakariņu galda apsprieda lidojumu.

Pirmdien, no rīta visi kopā ar jaunajiem somu draugiem devāmies uz skolu. Ļoti interesanti mums likās tas, ka skolēni pa skolu staigā zeķēs. Mēs, protams, arī izbaudījām šīs sajūtas. Atklāšanas ceremonijā katra valsts sevi prezentēja. Pēc Atklāšanas ceremonijas mūs gaidīja garšīgas pusdienas skolas ēdnīcā. Vakarā visi pulcējās viesu namā, kur katrai valstij vajadzēja prezentēt savu nacionālo spēli. Vakars tiešām bija izdevies – visi bija izspēlējušies spēlēs, iepazinušies viens ar otru tuvāk.

Otrdien, mēs varējām piedalīties stundās kopā ar citiem somu skolēniem. Stundu laikā rādījām mājās sagatavotās prezentācijas (PowerPoint programmā) par Latviju. Apmeklējām dažādus uzņēmumus, kur mums stāstīja par to pastāvēšanas ilgumu, skaidroja kā viņi organizē darbu, lai uzņēmumā strādātu pēc iespējas vairāk cilvēku un uzņēmumam būtu pēc iespējas lielāka peļņa,. Rezultātā uzņēmēji Somijā panāk, ka jaunieši nebrauc prom no pilsētas, jo ir darbs.

Trešdien, mēs gājām pārgājienā uz dabas parku. Ļoti skaista daba, ļoti lieli ezeri un stāvi kalni. Lai arī ceļš bija grūts, visi godam izturēja šo pārbaudījumu. Un nonācām pie senlaicīgas lauku mājas, kur mūs cienāja ar ļoti garšīgu laša zupu. Fermas saimniece pastāstīja, ka ferma ir vairāk kā gadsimtu veca. Ejot projām viesu grāmatā pierakstījām savus vārdus un valsti, ja nu kādreiz sanāk atgriezties... Vakarā skolas sporta zālē bija diskotēka. Interesanti aizritēja pirmās trīs dienas, tāpēc ar entuziasmu kādas būs pēdējās divas dienas.

Ceturtdien, skolā bija darbnīcas. Katrs varēja izvēlēties kādā radošajā darbnīcā darboties. Meitenes lielākoties izvēlējās mākslas darbnīcas, kur pašas sev izgatavoja rokassprādzes, kā arī uz mājturības nodarbībām, kur pašas varēja cept bulciņas pēc īpašas somu receptes. Bija meitenes, kas izvēlējās iemācīties dejot „Street dance”. Puiši izvēlējās fiziskajās aktivitātēs – airēšana, somu beisbols, kā arī putnu vērošana. Pēc darbnīcām skolas ēdamzālē bija Noslēguma ceremonija, kur viens otram pateicāmies par jauki pavadīto laiku. Noslēguma ceremoniju piedalījās Santa Klauss un visus pacienāja ar somu saldumiem.

Piektdien, mēs atpūtāmies: apmeklējām Alvar Aalto muzeju, izstaigājām pilsētu, devāmies arī ‘’šopingā’’ jeb iepirkties. Vakarā viesnīcā kopā ar somu draugiem spēlējām boulingu.

Tāpat kā pirmais vakars Somijā, tā arī pēdējais katram pagāja savādāk. Kāds līdz vēlai naktij sarunājās ar savām ģimenēm, kāds tikai pēdējā vakarā skatījās fotoalbumus, kāds vēl vēlējās pastaigāt pa pilsētu.

Sestdien, plkst. 8.00 mēs bijām dzelzceļa stacijā. Mūs pavadīja mūsu somu ģimenes. Vienlaikus bija skumji un priecīgi. Skumji, jo gribējās vēl palikt un somu ģimenes bija kļuvušas tuvas. Bet prieks bija braukt mājās, jo tik daudz ko gribējās izstāstīt vecākiem un draugiem.

Šī bija viena no jaukākajām nedēļām, ko esam piedzīvojuši – daudz ko iemācījāmies, redzējām un, protams, iepazinām somus un mazliet arī viņu dzīvesveidus.

Viļakas Valsts ģimnāzijas 12. klases skolniece Svetlana Larionova

Šodien vārda dienas svin:
Oļegs, Vineta
Īsās ziņas
18. augustā plkst. 18:00 pie Viļakas ezera pludmales vides objekta "Ūdens" atklāšanas pasākums ...
Biedrība „Balvu rajona partnerība” izsludina atklāta konkursa projektu iesniegumu pieņemšanas 3. kārtu ...
Valsts robežsardzes robežapsardzības nodaļu kontaktinformācija ...
Viļakas Valsts ģimnāzijā turpina izglītojamo uzņemšanu ...
Kapusvētki 2017. gadā ...
LR Tiesībsarga aptauja par labu pārvaldību ...
Valsts tehniskās uzraudzības aģentūra atgādina! Lai piedalītos ceļu satiksmē, t.sk., arī pirms pavasara darbu uzsākšanas, traktortehnika un tās piekabes jāsagatavo un jāuzrāda......
19. augustā Svētās Mises par Tepenīcas mirušo iedzīvotāju dvēselēm ...
20. augustā  plkst. Upītes tautas nomā izruode ...
22. - 25. augustā Storptautysikīs folkloras festivals Zīmeļlatgalē "Ļipa kust" ...
20. - 26. augustam svātki Upītie ...
26. augustā plkst. 13:00 Upītes tautas nomā izruode ...
Namateriāluos kulturas montuojuma centrs "Upīte" izsludynoj FOTO konkursu. ...
Viļakas novada muzejā skatāma liturģisko grāmatu izstāde līdz 29. augustam ...
Jūnijā, jūlijā un augustā veselības kūres "Balkanu kalnos" ...
Līdz 12. oktobrim Viļakas Kultūras un radošo industriju centrā (Klostera ielā 1, Viļakā)  1. Starptautiskā glezniecības plenēra “Valdis Bušs 2017” izstāde. ...
Svarīga informācija mājputnu īpašniekiem! ...
Folkloras kopa "Upīte" aicina pievienoties pulciņam! ...
"Skriešanas Akadēmijas" treniņi pirmdienās plkst. 17:15 Viļakas Sporta zālē ...
Iespēja apgūt pirtnieka profesiju Balvos ...
Balvu un Gulbenes slimnīcu apvienības ambulatoro speciālistu darba laiki, aktualitātes ...
Īsa pamācība labā pārvaldībā kopā ar LR Tiesībsargu ...
Kursi mednieka un medību vadītāja apliecības iegūšanai ...
“Latvijas Valsts ceļi” tīmekļa vietnē tiek publicēta aktuālā informācija par satiksmes aizliegumiem un ierobežojumiem ...
Aktivitātes Viļakas Sociālās aprūpes centrā ...